PROVES D’ACCÉS curs 23/24

OBERT EL TERMINI PER A REALITZAR LES PROVES D’ACCÉS A L’ESADIB.

Al següent link trobeu la informació de la preinscripció d’aspirants per el curs 23/24: Preinscripció per al curs 2023/2024 – Esadib

RESOLUCIÓ MEMBRES TRIBUNAL PROCÉS ESTABILITZACIÓ

El passat 2 de maig, va sortir publicada la resolució del conseller d’Educació i Formació Professional i el president del patronat de la Fundació per als Estudis Superiors de Música i Arts Escèniques de les Illes Balears, on es nomenen els membres del tribunal de la convocatòria del procés excepcional d’estabilització (vegeu enllaços):

  1. Per concurs d’oposició
  2. Professorat
  3. Personal PAS

 

A partir d’ara s’aniran activant els processos de baremació.

PROVA GENERAL D’ACCÉS

Convocatòria de les proves específiques d’accés als ensenyaments artístics superiors d’Art Dramàtic, de Disseny i de Música per al curs 2023-24

 

Les persones que es vulguin matricular als ensenyaments artístics superiors i no compleixen els requisits d’accés (a. Tenir el títol de batxillerat o equivalent. b. Haver superat la prova d’accés a la universitat per a majors de 25 anys.) han de sol·licitar la inscripció per fer la prova general d’accés.

La inscripció s’ha de fer mitjançant l’ANNEX 5   (Sol·licitud de prova general)  i el termini per presentar-la finalitza divendres 28 d’abril del 2023.

Les sol.licituds d’inscripció s’ha d’adreçar al Director General de Formació Professional i EAS per registre electrònic o bé en el registre de la conselleria.

JORNADES DE PORTES OBERTES ESADIB

Els propers dies 20 de maig i 3 de juny del 2023, d’11 a 13h, tindran lloc les JORNADES DE PORTES OBERTES a l’ESADIB.

Les sessions s’adrecen al futur estudiantat i les seves famílies i tenen com a objectiu informar dels estudis que s’imparteixen a l’ESADIB i resoldre dubtes sobre les particularitats dels estudis superiors en art dramàtic, les seves sortides professionals, així com informació complementària sobre les assignatures, la vida al centre, la mobilitat internacional, les proves d’accés, els requisits d’entrada etc.

La jornada comptarà amb el següent programa:

  • Una visita guiada al centre on es podran veure les aules, el teatre i les instal·lacions
  • La mostra d’un treball fi d’estudis d’una o dues graduades que van acabar el curs 21-22
  • Una presentació detallada del pla d’estudis, els requisits d’entrada, les proves d’accés, etc…
  • Una conversa amb la directora de l’Esadib per poder resoldre dubtes o qüestions diverses

Si esteu interessats o interessades, si us plau envieu un email a: esadib@fesmae.com indicant:

  • Dia que voleu venir,
  • Nom complert i DNI de les persones que vindran

Us hi esperem!!

Dramatúrgia KM-0

Divendres 21 d’abril a les 15h tindrà lloc la trobada “Dramatúrgia KM-0” amb autores i autors de les Illes Balears a l’auditori de l’Esadib, organitzada conjuntament entre l’ADIB i l’ESADIB per celebrar el Dia del Llibre.

Consistirà en un col·loqui, moderat per Xavier Martínez, entre els autors i autores Lluqui Portas, Héctor Seoane i Xavi Uriz i els alumnes i públic visitant.

Ens parlaran de com s’enfronten a la pàgina en blanc, els seus detonants i recursos d’escriptura, entre d’altres, i explicaran la seva experiència professional després d’haver-se graduat en art dramàtic. Tant Portas com Soane son ex-alumnes de l’Esadib.

A part d’aquesta activitat, la col·laboració entre les dues entitats s’enfortirà, obrint una secció a la biblioteca de l’Esadib dedicada a la dramatúrgia contemporània de les Illes Balears, adquirint regularment les obres publicades pels membres de l’ADIB. Esperem que aquesta iniciativa sigui una entre moltes altres que es donin en el futur!

Atenció: El col·loqui és obert al públic fins a completar aforament!

Us hi esperem!

Convocatòria d’estabilització del Personal d’Administració i Serveis (PAS) de la FESMAE

El passat 23 de desembre es va firmar l’Acord del Patronat de la Fundació per als Estudis Superiors de Música i Arts Escèniques de les Illes Balears (FESMAE-IB) pel qual s’aprova la convocatòria del procés excepcional d’estabilització per concurs extraordinari de mèrits per cobrir les places del Personal d’Administració i Serveis (PAS) de la FESMAE.

L’informació es troba recollida al BOIB Núm. 170 del 30 de desembre de 2022 / Fascicle 310 – Sec. II. – Pàg. 61893

ATENCIÓ: CORRECCIÓ D’ERRADES SOBRE EL BOIB 170 DE 30 de desembre, al BOIB Núm. 10 del 21 de gener de 2023 / Fascicle 12 – Sec. II. – Pàg. 2215

 

A l’enllaç podeu realitzar els Tràmits en línia per presentar sol.licitud

En el següent enllaç trobareu la llista provisional de persones admeses i excloses del procés de selecció.

Dia internacional del Teatre

27.03

El proper dia 27 de març correspon al DIA MUNDIAL DEL TEATRE i a l’Esadib ho celebrem amb algunes activitats conjutes:

  • 10:30 / Lectura Manifest Dia Mundial del Teatre 
  • 10:45 / Classe conjunta de cant, impartida per la professora Fanny Marí i el professor Joan Manel Vadell
  • 12:15 / Petit descans
  • 12:30 / Classe conjunta de mètodes interpretatius, impartida pel professor Pere Sais.

 

CONTEXT del Dia INTERNACIONAL DEL TEATRE

EL Dia Mundial del Teatre vol ser un reconeixement a les aportacions de les arts escèniques a la societat.

La data es va fixar l’any 1962 per part de l’Institut Internacional del Teatre (ITI) que forma part de l’Organització de les Nacions Unides per a l’Educació, la Ciència i la Cultura (UNESCO), commemorant dia 27 de març de 1954 en que es donà per finalitzada la la Segona Guerra Mundial i s’incià oficalment la temporada al Teatre de les Nacions de París.
“L’objectiu de declarar un Dia Internacional del Teatre era donar a conèixer el món de les arts escèniques a tota la societat. ”

Missatge dia mundial del teatre 2023 de Samiha AYOUB

A tots els meus amics i amigues artistes de teatre de tot el món,

Us escric aquest missatge pel Dia Mundial del Teatre, i tot i que em sento aclaparada de felicitat per dirigir-me a vosaltres, cada fibra del meu ésser tremola sota el pes del que tots i totes patim -artistes de teatre i artistes d’altres disciplines- per les pressions angoixants i els sentiments que sorgeixen de l’estat del món actual. La inestabilitat és un resultat directe del que el nostre món està vivint avui en termes de conflictes, guerres i desastres naturals que han tingut efectes devastadors no només al nostre món material, sinó també al nostre món espiritual i a la nostra pau psicològica.Em dirigeixo a vosaltres avui amb la sensació que el món sencer s’ha transformat en illes isolades, o en vaixells que naveguen en un horitzó ple de boira, cadascun desplega les veles i avança sense guia, sense veure res a l’horitzó que l’orienti i, tot i això, continua navegant amb l’esperança d’arribar a un port segur que el contingui després del llarg vagar enmig de la mar embravida.

Heus aquí la dramàtica paradoxa que ens imposa el nostre món contemporani. Malgrat que, tal i com estem presenciant, les comunicacions de la modernitat han trencat totes les limitacions de les fronteres geogràfiques, els conflictes i tensions que el món està presenciant sobrepassen els límits de la percepció lògica i creen, enmig d’aquesta aparent convergència, una divergència fonamental que ens allunya de la veritable essència de la humanitat en la seva forma bàsica.

El teatre, en el seu sentit original, és un acte purament humà basat en la veritable essència de la humanitat, que és la vida. En paraules del gran pioner Konstantin Stanislavsky: “Mai vinguis al teatre amb fang als peus. Deixa la pols i la brutícia fora. Deixa a la porta amb la teva roba exterior les teves petites preocupacions, renyines, dificultats insignificants, totes les coses que arruïnen la teva vida i desvien l’atenció del teu art”. Quan pugem a l’escenari, ho fem amb una sola vida dins nostre per a un sol ésser humà, però aquesta vida té una gran capacitat de dividir-se i reproduir-se per a convertir-se en moltes vides que emetem cap al món perquè cobrin vida, floreixin i estenguin la seva fragància.

El que fem en el món del teatre com a dramaturgs i dramaturgues, directors i directores, actors i actrius, escenògrafs i escenògrafes, poetes i poetesses, músics i músiques, coreògrafs i coreògrafes, tècnics i tècniques,… tots i totes nosaltres sense excepció, és un acte de creació de vida que no existia abans que pugéssim a l’escenari. Aquesta vida mereix una mà afectuosa que la sostingui, un pit amorós que l’abraci, un cor bondadós que simpatitzi amb ella i una ment sòbria que li proporcioni les raons que necessita per a continuar i sobreviure.

No exagero quan dic que el que fem a l’escenari és l’acte mateix de la vida, generar-la del no-res, com una brasa encesa que centelleja en la foscor, il·luminant les tenebres de la nit i escalfant la seva fredor. Som nosaltres les qui donem a la vida la seva esplendor. Som les que la encarnem. Som les que la fem vibrant i significativa. I som les que proporcionem les raons per a comprendre-la. Som les qui utilitzem la llum de l’art per a enfrontar-nos a la foscor de la ignorància i l’extremisme. Som les que abracem la doctrina de la vida, perquè la vida s’estengui en aquest món. Per a això, emprem el nostre esforç, temps, suor, llàgrimes, sang i nervis, tot el que hem de fer per a aconseguir aquest elevat missatge, defensant els valors de la veritat, la bondat i la bellesa, i creient de veritat que la vida mereix ser viscuda.

Em dirigeixo a vosaltres avui, no sols per a parlar i celebrar el “teatre”, en un acte d’abast mundial, sinó que us convido a que ens posem dretes juntes, tots i totes, mà en mà, espatlla amb espatlla, per a cridar a viva veu, com estem acostumats a fer-ho en els escenaris dels nostres teatres; per deixar que les nostres paraules flueixin i contribueixin a despertar la consciència del món sencer; per a buscar dins vostre l’essència perduda de la humanitat. La humanitat lliure, tolerant, amorosa, comprensiva, amable i que accepta. I perquè rebutgeu la vil imatge de la brutalitat, el racisme, els conflictes sagnants, el pensament unilateral i l’extremisme. La humanitat ha caminat sobre aquesta terra i sota aquest cel durant milers d’anys, i continuarà caminant. Per tant, traieu els seus peus del fang de les guerres i els conflictes sagnants, i convideu-la a deixar-los a la porta de l’escenari. Tal vegada la nostra humanitat, que s’ha ennuvolat en el dubte, torni a convertir-se en una certesa categòrica que ens faci a tots i totes veritablement orgullosos de ser humans i de ser tots germans i germanes en humanitat.

És la nostra missió, com a dramaturgs, portadors de la torxa de la il·lustració, des de la primera aparició de la primera actriu o actor en el primer escenari, estar a l’avantguarda de la confrontació amb tot el que és desagradable, sagnant i inhumà. Enfrontar-ho mitjançant allò que és bell, pur i humà. Nosaltres, i ningú més, tenim la capacitat de difondre la vida. Unim-nos per defensar el bé del món i de la humanitat.

Samiha Ayoub

 

Traduït a l’anglès per Hessa Alfalasi, UAE/Fujairah Centre d’ITI i al català  de l’anglès Irene Pascual

 

BIOGRAFIA DE SAMIHA AYOUB

Actriu egípcia nascuda al barri de Shubra a El Caire. L’any 1953 es va graduar a l’Escola Superior d’Art Dramàtic, on va rebre classes del dramaturg Zaki Tulaimat.

De 1972 a 1975, Ayoub va dirigir el Teatre Modern d’El Caire, i de 1975 a 1985, el Teatre Al-Qawmy.

Al llarg de la seva carrera artística ha treballat en unes 170 obres teatrals, de les que destaquen Raba’a Al-Adawiya, Sekkat Al-Salamah, Blood on the Curtains of the Kaaba, Agha Memnon, The Caucasian Chalk Circle.

Tot i que el teatre ha dominat la major part del seu treball artístic, també ha fet moltes contribucions al cinema i la televisió. Destaquen diverses pel·lícules com The Land of Hypocrisy, The Dawn of Islam, With Happiness, Among the Ruins,… en televisió, destaca la seva contribució a El Miraya (1984).

D’altra banda ha sigut premiada amb nombrosos guardons, com el Nile Award in Arts l’any 2015, anqy en que es posà el seu nom a la sala principal del Teatre Nacional d’Egipte.

Nit dels Ensenyaments Artístics Superiors

El passat 14 de març a les 19h. tingué lloc la NIT DELS ENSENYAMENTS ARTÍSTICS SUPERIORS (EAS) de les Illes Balears a l’Aljub del Museu Es Baluard.

L’objectiu de la trobada era generar un espai per a la col·laboració, així com donar visibilitat i connectar amb la societat, la cultura i el teixit productiu de les Illes Balears les tres escoles que imparteixen estudis superiors artístics: el Conservatori Superior de Música (CSMIB), l’Escola d’Arts i Disseny (EASDIB) i l’Escola Superior d’Art Dramàtic (ESADIB).

Tingueren lloc les següents actuacions:

  • Desfilada dels treballs de l’especialitat de Moda dels alumnes de l’EASDIB amb acompanyament audiovisual.
  • Actuacions del quartet de saxòfon Jaia, que interpretarà obres de Kreutzer, Bozza i Maslanka i del quintet SoBRASSada, interpretant la Suite Americana d’Enrique Crespo, per part d’alumnes del CSMIB
  • Presentació d’un fragment de la peça Fairfly, de Joan Yago, amb direcció de la professora Lluqui Herrero amb l’alumnat de 4t curs de l’ESADIB

L’entrada fou gratuïta i oberta a tota la ciutadania, vam tenir el gust de que assitís la presidenta de Mallorca Franzina Armengol així com membres detacats de la conselleria d’Educació, de Cultura, entre d’altres

disseny realitzat per part dels alumens de l’Escola de Disseny

Título secundario

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vestibulum consequat luctus ipsum, ac fringilla augue dapibus id. Vestibulum vehicula urna vitae mauris porta, eu dapibus odio dictum. Maecenas eget metus accumsan, vestibulum nisl ac, sodales urna. Nunc commodo bibendum nunc, nec iaculis erat luctus a. Duis id mauris aliquam, convallis orci sit amet, sollicitudin massa. Donec non fringilla ipsum. Ut ultricies enim quis leo mollis, in mollis elit placerat. Suspendisse a eros eleifend, tincidunt nulla vel, ornare elit. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In ut odio ac risus tempor varius. Sed magna orci, luctus at augue sit amet, porta tempor lorem. Cras odio arcu, sagittis ut nisl a, pellentesque ornare metus.

Sed erat turpis, vestibulum id facilisis at, iaculis ut sem. Donec quis facilisis quam, at aliquet lorem. Cras vitae porta metus. Nunc varius felis et lorem posuere, ac consectetur sem placerat. Nunc ac lectus diam. Etiam nunc nisi, viverra at euismod et, pulvinar sit amet ligula. Quisque hendrerit lorem lectus, nec vulputate dui vehicula ac. Nulla ut gravida elit. Nunc ex tortor, scelerisque at tristique eget, accumsan vitae nisi. Cras egestas dapibus risus. Curabitur fermentum, elit vel pharetra egestas, neque felis mattis augue, at dapibus ante risus eu velit. Mauris eget nunc sodales, rhoncus neque sed, vestibulum purus. Pellentesque ultrices, nisi nec vulputate rhoncus, nisl lacus viverra ante, eu luctus lectus tortor et dui. In ac convallis tortor, sed ultrices mauris. In hac habitasse platea dictumst.

Título secundario

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vestibulum consequat luctus ipsum, ac fringilla augue dapibus id. Vestibulum vehicula urna vitae mauris porta, eu dapibus odio dictum. Maecenas eget metus accumsan, vestibulum nisl ac, sodales urna. Nunc commodo bibendum nunc, nec iaculis erat luctus a. Duis id mauris aliquam, convallis orci sit amet, sollicitudin massa. Donec non fringilla ipsum. Ut ultricies enim quis leo mollis, in mollis elit placerat. Suspendisse a eros eleifend, tincidunt nulla vel, ornare elit. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In ut odio ac risus tempor varius. Sed magna orci, luctus at augue sit amet, porta tempor lorem. Cras odio arcu, sagittis ut nisl a, pellentesque ornare metus.

Sed erat turpis, vestibulum id facilisis at, iaculis ut sem. Donec quis facilisis quam, at aliquet lorem. Cras vitae porta metus. Nunc varius felis et lorem posuere, ac consectetur sem placerat. Nunc ac lectus diam. Etiam nunc nisi, viverra at euismod et, pulvinar sit amet ligula. Quisque hendrerit lorem lectus, nec vulputate dui vehicula ac. Nulla ut gravida elit. Nunc ex tortor, scelerisque at tristique eget, accumsan vitae nisi. Cras egestas dapibus risus. Curabitur fermentum, elit vel pharetra egestas, neque felis mattis augue, at dapibus ante risus eu velit. Mauris eget nunc sodales, rhoncus neque sed, vestibulum purus. Pellentesque ultrices, nisi nec vulputate rhoncus, nisl lacus viverra ante, eu luctus lectus tortor et dui. In ac convallis tortor, sed ultrices mauris. In hac habitasse platea dictumst.

Participació a la Diada de les Illes Balears de l’1 de març

Enguany l’1 de març, el dia de la diada de les Illes Balears, coincideix amb la celebració dels 40 anys de l’Estatut d’Autonomia de Balears.

Per aquest motiu, la Direcció General de Presidència a convidat les tres Escoles Superiors Artístiques (Esadib, CSMIB i l’Escola Superior de Disseny) a unir-se  per a celebrar-ho conjuntament.

En primer lloc, tindrem un estand al passeig del Born (fira) on els tres centres presentaran la seva activitat durant els dies 25, 26, 27,28 de febrer i 1 de març. D’altra banda, hi haurà una sèrie d’actuacions on els alumnes de 2n curs mostraran el seu treball de les assignatures de Màscara i Dansa.

Programa del dia 1 de març, diada de les Illes Balears participació de l’ESADIB en col.laboració amb l’Escola de Disseny i el CSMIB:

Localització: Passeig del Born/ Passeig de murada (demà penjarem l’enllaç de la ubicació)​​​​​​​

  • 11-11:30h. Mostra dels alumnes de 2n curs de l’assignatura de Dansa de l’ESADIB + mostra de vestuaris dissenyats per estudiants de l’EASDIB
  • 11:30-11,40 h. Mostra dels alumnes de 2n curs de l’assignatura de Màscara de l’ESADIB
  • 12-12:30hs. Actuació de la Bing Band dels alumnes del CSMIB + mostra de vestuaris dissenyats per alumnat de l’EASDIB
  • 13-13:10h. Mostra dels alumnes de 2n curs de l’assignatura de Dansa de l’ESADIB + mostra de vestuaris dissenyats per estudiants de l’EASDIB
  • 13:30-13:40h. Mostra dels alumnes de 2n curs de l’assignatura de Màscara de l’ESADIB
  • 14-14:30h. Actuació de la Bing Band dels alumnes del CSMIB + mostra de vestuaris dissenyats per alumnat de l’EASDIB
  • 16:30-17h. Actuació de la Brass Ensemble del CSMIB
  • 17:30-18 h. Actuació de la Brass Ensemble del CSMIB

Trobareu el programa complet amb moltes altres activitats a:    https://diada.caib.es/activitat/pactivitats-de-les-institucions-densenyaments-artistics-superiorsbrbrp

Finalment, el dia 14 de març a les 19 hores a la sala Aljub del Museu Es Baluard, es celebrarà la Nit de les EEAASS (Escoles Superiors Artístiques).

Es tracta d’un esdeveniment que suposa el punt de partida d’un nou context de col·laboració i cooperació, per a donar visibilitat i mantenir les EEAASS connectades amb la societat, la cultura i el teixit productiu de les Illes Balears. L’acte també forma part de les activitats de commemoració de l’Estatut d’Autonomia de les Illes Balears, impulsades pel Govern de les Illes Balears.

Properament us anunciarem les activitats que tenim planejades!

Asseguts sota un arbre mirant com passen els elefants

Taller 4rt B al Teatre Principal

Asseguts sota un arbre mirant com passen els elefants

 

(una versió lliure de ROBERTO ZUCCO de Bernard-Marie Koltés i EDMOND de David Mamet )

Taller de 4RT B / 2022-23

Divendres 10 febrer /18h

Dissabte 11 febrer / 18h

Diumenge 12 febrer 12h i 18h

A la sala petita del Teatre Principal

Professor / director: Joan Fullana

amb: Lulu Cormican / Andrea López Moreno / Glòria Sánchez / Marc Torres Quintana

Ajudant de direcció: Xen Garcinuño

Sinopsi: De quan els elefants travessen tranquil·lament un prat. De quan els rinoceronts s’enfonsen al llot. De quan els cotxes s’estimben al fons d’un barranc. De quan els trens descarrilen. De quan es trenquen els vidres. De quan es traspassen els límits. De quan la lluita per la llibertat t’autodestrueix. De quan l’autodestrucció és l’únic camí cap a la llibertat.

Asseguts sota un arbre mirant com passen els elefants és una versió lliure de l’obra de l’autor francès Bernard-Marie Koltés ROBERTO ZUCCO (1988), fusionat així mateix amb la peça EDMOND (1982) de l’autor nord-americà David Mamet. Una reinterpretació de dos dels textos teatrals més rellevants dels anys 80, convertits ja en clàssics de la literatura dramàtica contemporània.