EXPOSICIÓ: LA POÈTICA DE L’ESPAI. FINS AL 24 DE MAIG

Exposició sorgida dels treballs realitzats pels alumnes de 4t curs a l’assignatura d’Escenografia, a partir del llibre de Gaston Bachelard. Els alumnes han realitzat una sèrie d’instal·lacions basades en diferents capítols del llibre relacionats conceptualment amb l’espai en sentit ampli, els seus ecos, la seva poètica…

” La primera tasca del poeta és desanclar en nosaltres una matèria que vol somiar”. Gaston Bachelard.

Durada
Fins el 24 de maig

Horari
De 10 a 19 h

Lloc
ESADIB. carrer del Morer, 6. Palma

Documents

CONFERÈNCIA: EL TEATRE DURANT EL NAZISME, A CÀRREC DE JOHN LONDON.

El programa de conferències impartides per docents, investigadors i professionals rellevants d’àmbit estatal i internacional del món de les arts escèniques continuà el 24 de maig amb la conferència El teatre durant el nazisme, a càrrec de John London.

John London és professor del departament de teatre de la Universitat Goldsmiths de Londres, dramaturg, traductor i lector de textos. La seva línia de recerca s’ha centrat en el teatre europeu del segle XX, en l’esport i l’estètica del feixisme..

Aquestes conferències s’adrecen als alumnes de l’ESADIB i també als professionals i públic interessat en el fet escènic.

PRESENTACIÓ DE LA PRIMERA PRODUCCIÓ REALITZADA PER GRADUATS DE L’ESADIB: EL VERÍ

Dia 3 de maig es presentà a l’ESADIB la primera producció realitzada per graduats del centre, la roda de premsa comptà amb l’assistència de Frederic Bibiloni, actor i un dels productors de l’obra, Biel Jordà, que els dirigeix i Miquel De Marchi, director de l’ESADIB.

Frederic Bibiloni agraí a l’ESADIB l’oportunitat de poder presentar a la comunitat educativa i als seus companys el seu primer producte com a una realitat. Discussions productives SL sorgeix com a conseqüència d’una necessitat dels seus fundadors, Frederic Bibiloni i Pedro Orell, a partir del descobriment d’una obra, una discussió de teatre, a primer curs. L’actor i productor explicà que l’objectiu és que la productora tingui una continuïtat, molta continuïtat, i doni espai als altres companys de l’escola que es graduaran.


En referència a El verí ens desvelà que es tracta d’un diàleg entre un aristòcrata i un actor sobre la veritat del teatre, una discussió que parla de la lluita de poders…decantada cap els poderosos.

L’estrena serà el 22 de setembre a la Sala Petita del Teatre Principal de Palma.


Biel Jordà destacà la gran professionalitat d’ambdós actors i productors, i ha definit aquest assaig general o primer passi pel centre com “un regal per a tots els implicats: per a la companyia perquè té la possibilitat de mostrar el producte davant els seus companys i professors i veure la seva valoració de l’espectacle; per a l’ESADIB perquè és el primer resultat del que poden gaudir en primícia; per a mi perquè puc veure si anam ben encaminats amb la direcció. L’obra en sí és un regal i del més adient per presentar-la al centre perquè parla de la veritat del teatre”.


El director del centre explicà la gran satisfacció que suposa per a l’ESADIB la presentació d’aquesta iniciativa empresarial i escènica de dos dels primers graduats de l’escola, Frederic Bibiloni i Pedro Orell, i la qualifià com un èxit dels dos emprenedors que sent una mica compartit pel centre com a motor incentivador, provocador d’idees i constructor dels actors-creadors que finalment han sorgit. Miquel De Marchi va expressar el total recolzament que l’ESADIB els ofereix i la gran confiança de l’escola amb la promoció que ja ha sortit i amb les futures, per la seva qualitat professional i la capacitat de resposta que han mostrat al llarg dels seus anys al centre.

  • 01

PREINSCRIPCIÓ PER AL CURS 2011-12

El proper 19 de maig s’obre el termini de preinscripció per a tots els aspirants que vulguin cursar els estudis de grau en art dramàtic a la nostra comunitat. L’ESADIB ofereix els estudis de grau en art dramàtic en l’especialitat d’interpretació.

Requisits d’Accés

·Aspirants amb requisits acadèmics (títol de batxillerat o equivalent, haver superat la prova de majors de 25 d’accés a la universitat).
·Aspirants sense requisits acadèmics i han superat la prova per a les persones més grans de 19 anys.

·Aspirants exemptes de superar la prova per a les persones més grans de denou anys d’acord amb el punt 2.4. de les instruccions dictades a la Resolució del director general de Formació Professional i Aprenentatge permanent de dia 10 de gener de 2011. (arxiu adjunt: annex 1)

El termini de lliurament és del 19 de maig al 29 de juny.



Aquesta documentació ha de presentar-se a l’ESADIB, al c/ del Morer, 6. de Palma.

Documents

PRESENTACIONS LLIURES DELS ALUMNES DE 3r

Dia 19 d’abril van tenir lloc a la sala d’actes de l’ESADIB les presentacions de creació lliure dels alumnes de tercer curs.
Aquestes representacions han de ser originals basades en un text o una idea pròpia sobre un o més elements del currículum dels estudis d’interpretació textual i cada grup ha de triar un professor de l’ESADIB perquè els assessori.

Aquestes presentacions formen part de l’activitat lectiva i l’alumnat hi mostra i hi desenvolupa la seves aptituds com a actor-creador.

  • 01
  • 02
  • 03
  • 04
  • 05
  • 06
  • 07

PRESENTACIONS LLIURES DE L’ALUMNAT 2n

El 13 d’abril van tenir lloc a la sala d’actes de l’ESADIB les presentacions de creació lliure dels alumnes de segon curs. Aquestes representacions han de ser originals basades en un text o una idea pròpia sobre un o més elements del currículum dels estudis d’interpretació textual i cada grup ha de triar un professor de l’ESADIB perquè els assessori.

Aquestes presentacions formen part de l’activitat lectiva i l’alumnat hi mostra i hi desenvolupa la seves aptituds com a actor-creador.

  • 01
  • 02
  • 03
  • 04
  • 05
  • 06
  • 07
  • 08
  • 09

TALLER A CÀRREC DE SOL GARRE ORGANITZAT PER L’AAAPIB I COL·LABORACIÓ DE L’ESADIB.

TALLER DE TÈCNIQUES D’INTERPRETACIÓ DE MICHAEL CHEKHOV . Michael Chekhov (St. Petersburg, 1891- Hollywood 1955), nebot del famós dramaturg rus Anton Chekhov, va dedicar la seva vida professional a investigar i desenvolupar un sistema d’actuació que inspirés i comprometés en profunditat la totalitat de l’actor com a esser humà físic, poètic i espiritual. Es diu que va ser el més dotat dels alumnes d’ Stanislavski, no obstant el seu apropament personal al treball a escena el va portar a considerar la imaginació com l’eina més poderosa del procés creatiu de l’actor. El seu sistema es centra en la imaginació, el cos i el moviment com a fonts d’inspiració de les emocions artístiques.

Michael Chekhov va ser un aclamat actor, director i professor de teatre que indagà en la seva professió fins a crear un llenguatge pràctic i accessible a la part artística i creativa de l’actor modern.

Objectius
· Introducció a les idees i conceptes bàsics de la teoria i sistema d’actuació.
· Recerca i experimentació a les tècniques d’interpretació.
· Aprofundir en tècniques psicofísiques dirigides al procés creatiu de l’actor.
· Conèixer un nou vocabulari d’interpretació que fa referència als conceptes i tècniques proposades per l’autor.

Continguts
Imaginació i concentració, relació i interdependència.
Unitat psicofísica: imaginació corporal i improvisació.
Atmosferes i qualitats de moviment.
Centres i cos imaginari del personatge.
Gest arquetip i gest psicològic.

Metodologia i materials
Experimentació pràctica basada en exercicis i improvisacions sobre les principals idees de l’autor i les seves tècniques d’actuació. S’afavorirà la discussió i l’intercanvi d’idees dels participants sobre diferents aproximacions des del punt de vista de l’actor-creador.

Materials:
Equip de so durant les sessions.
Els participants necessitaran roba còmoda per realitzar exercici físic. Hauran de tenir pensat un personatge de teatre que desitgin interpretar/caracteritzar extret d’una obra que coneguin be. Necessitaran portar memoritzat un fragment de 5-8 línees aproximadament del personatge triat.
Es recomana la lectura prèvia del llibre: Al actor. Sobre la técnica de actuación, Ed. Quetzal, 1993; o bien, Sobre la técnica de actuación, Michael Chéjov. Barcelona: Ed. Alba, 1999.

Dates
Del 12 al 16 d’abril de 2011

Horari
De dimarts a divendres, de 15:30 a 20:30 h i dissabte de 9:00 a 14:00 h.

Durada
25 hores

Lloc
Escola Superior d’Art Dramàtic de les Illes Balears

Places
15.

Preus
120 euros Membres de l’AAAPIB i alumnes de l’ESADIB
150 euros No associats
Per a la inscripció els interessats han d’enviar un correu electrònic a l’AAAPIB (info@aaapib.org) i fer un ingrés de la quantitat corresponent al compte de l’AAAPIB
abans de dia 10 d’Abril indicant el seu nom i “CURS SOL GARRE”

Documents

DIADA DE PORTES OBERTES: VINE A L’ESADIB!

El proper dissabte 16 d’abril a les 10:00 h es realitzarà la Diada de Portes Obertes a l’ESADIB amb la finalitat d’obrir l’escola a les famílies i als estudiants interessats en els estudis superiors d’art dramàtic.

L’objectiu del Programa de Portes Obertes és orientar i informar dels seus estudis a totes les persones que vulguin cursar els estudis superiors d’art dramàtic. Consisteix en visites concertades a la seu de l’ESADIB per als centres de Mallorca i la presentació dels estudis als centres de Menorca, Eivissa i Formentera.

La Diada de Portes Obertes consisteix en una visita a les instal?lacions de l’ESADIB i una sessió informativa sobre l’escola, la seva oferta formativa d’estudis superiors (grau i postgrau)i les sortides professionals dels titulats superiors d’art dramàtic.

L’aforament és limitat, heu de reservar lloc al 971 713 628

MANIFEST DEL DIA MUNDIAL DEL TEATRE A LES PRESENTACIONS DE 2n

Divendres 25 de març l’ESADIB s’afegí als actes de celebració del Dia Mundial del Teatre que se celebren el dia 27 de març arreu del món. La lectura del Manifest del Dia Mundial del Teatre 2011 de Jessica A. Kaahwa, es realitzà per una alumna de 3r curs, Paloma Navarro, abans d’iniciar les presentacions curriculars corresponents a l’assignatura d’Interpretació II.

Aquestes presentacions són una mostra del treball desenvolupat a partir dels textos de les obres Juli Cèsar, Macbeth, i Hamlet, de W. Shakespeare, Antígona de Sofocles, Fedra de Racine, Roberto Succo de B.M. Koltés i Diàleg de cortesanes de Pierre Louys, dels següents punts del currículum de l’assignatura:

L’obra teatral versificada. Els textos poètics. L’estructura teatral complexa:

·Projecció de la veritat teatral a les obres versificades.
·Introducció al teatre clàssic grec. Introducció a les estructures teatrals complexes.

Documents

  • 01
  • 02
  • 03
  • 04
  • 05
  • 06
  • 07
  • 08
  • 09
  • 10
  • 11

PRESENTACIONS LLIURES DELS ALUMNES DE 4t

El 16 de març van tenir lloc a la sala d’actes de l’ESADIB les presentacions de creació lliure dels alumnes de quart curs.
Aquestes representacions han de ser originals basades en un text o una idea pròpia sobre un o més elements del currículum dels estudis d’interpretació textual i cada grup ha de triar un professor de l’ESADIB perquè els assessori.

Aquestes presentacions formen part de l’activitat lectiva i l’alumnat hi mostra i hi desenvolupa la seves aptituds com a actor-creador.

  • 01
  • 02
  • 03
  • 04
  • 05
  • 06
  • 07
  • 08
  • 09