L’Escola Superior d’Art Dramàtic de les Illes Balears, obre el termini de preinscripció per a les proves d’accés pel curs 22/23.
  • Termini per formalitzar la preinscripció: del 18 de maig al 21 de juny de 2022.

Les persones interessades en presentar-se a les proves d’accés poden trobar tota la informació necessaria a través del següent enllaç

– Preinscripció  i documentació necessaria.

A més a més l’ESADIB ofereix la possibilitat de participar en les Jornades de portes obertes que es duran a terme els dies 28 de maig i 11 de juny de 2022, per tal d’explicar els objectius del pla docent, requisits acadèmics i resoldre possibles dubtes relacionats.

Per participar de les Jornades cal realitzar inscripció prèvia. Podeu consultar la informació relacionada a:

– Jornada de portes obertes: Coneix l’ESADIB

 

 

 

L’Escola Superior d’Art Dramàtic de les Illes Balears, organitza les Jornades de portes obertes: Coneix l’ESADIB.
Els dies 28 de maig i 11 de juny de 2022 d’11:30 h a 13:00 h es durà a terme aquesta activitat especial que té com a objectiu donar a conèixer a totes aquelles persones interessades en la formació professional en Art Dramàtic, les instal·lacions del centre, el nostre pla docent i tota la informació relacionada amb les proves d’accés per al curs 22/23.
A més a més , es comptarà amb la participació especial d’alumnes graduades del centre amb la representació de la peça de creació ‘BATWOMAN’ escrita i interpretada per l’actriu Vicka Duran.

Per poder participar d’aquestes jornades és necessària inscripció prèvia a través del correu electrònic:
esadib@fesmae.com.
– TERMINI D’INSCRIPCIÓ:
· Participants a les Jornades del dia 28 de maig: fins al 27 de maig a les 14:00h.
· Participants a les Jornades del dia 11 de juny: fins al 10 de juny a les 14:00h.

PROGRAMA:
  • Visita guiada per les nostres instal·lacions.
  • Xerrada informativa sobre pla docent i proves d’accés.
  • Torn obert de paraula: precs i preguntes.
  • Presentació de la peça BATWOMAN i col·loqui amb les actrius.

 

 

 

 AIGUA/WASSER és un projecte vinculat amb al projecte professional anomenat WATER ON WAR de la mà de la companyia TeatreBlau que, des dels seus inicis, ha vinculat els seus projectes artístics i socials amb la creació d’una mirada crítica entre els més joves.

A través d’aquest projecte professional, es desenvolupa el conveni entre la Universitat de Música i Arts Escèniques de Frankfurt, l’Institut d’Estudis Teatrals Aplicats de la Universitat de Giessen,  l’Escola Superior d’Art Dramàtic de les Illes Balears i Teatre Blau;  i representa una excel·lent cooperació entre les universitats europees i el programa europeu d’intercanvi Erasmus+, establint una cooperació entre les entitats col·laboradores, que poden durar i crèixer més enllà del projecte actual.

 

El projecte va començar el passat 20 d’octubre de 2021 amb una sèrie de sessions telemàtiques, que serviren per definir el projecte entre els participants, fins a començar el 14 de febrer de 2022,  els assajos presencials a l’ESADIB. Al projecte hi participen 5 graduats de l’ESADIB i tres estudiants de la Universitat de Frankfurt. Els tres estudiants de Frankfurt estan realitzant actualment els seus estudis en dramatúrgia, direcció i investigació teatral. Els graduats de l’ESADIB han acabat els seus estudis dins els darrers 18 mesos i són professionals capacitats en tasques interpretatives i de recerca teatral.

El tema de recerca i creació parteix del concepte ‘aigua’, a partir d’aquí els participants han realitzat diversos treballs de recerca que els han duit a construir la peça AIGUA/WASSER, que es presentarà el pròxim dia 21 de març a les 20:00h a l’Aljub del Museu Es Baluard.

 


Sobre la peça:

L’aigua és vida. L’aigua és perill. L’aigua és escassetat i abundància, dos conceptes oposats amb els quals la humanitat sempre ha lluitat, però que s’intensifiquen dramàticament amb la catàstrofe climàtica.
Però, què significa aquesta dualitat per a nosaltres, els humans? Quines històries sorgeixen d’ella, i quins potser només deriven cap a nosaltres en les profunditats inconscients?
Els fets científics es troben amb vagues mites, els monstres de les profunditats marines coquetegen amb les sirenes, les històries personals i les amenaces reals es troben amb els mons de ficció i les imatges poètiques.
El resultat és una vetllada sobre els més diversos aspectes de l’element fonamental que és l’aigua. Com la mar, aquesta vetllada és variable i captivadora, bella i aterridora, profunda i plena de petites ones que et porten d’un moment a un altre.

Direcció: Malin Lamparter, Jonas Weber i Barbara Luchner.

Professors:

Hans-Ulrich Becket – Director dels estudis de direcció de la Universitat de Música i Arts Escèniques de Frankfurt

Biel Jordà – Cap d’Estudis i Professor d’Interpretació III i Escenificació I de l’ESADIB

Intèrprets: Maite Roman. Nina Plagens, Rebeca Del Fresno, Laura Bastida, Vicente Villó i Manuel Palacios.
Vídeo: Santiago Stankoviv – cia TeatreBLAU
Espai escènic i vestuari: Katja Lebelt – cia TeatreBLAU
Data i hora:
21 de març a les 20:00
Lloc: 
Aljub d’Es Baluard -Plaça de la Porta de Santa Catalina, 10

 

 

 

 

 

Les alumnes de 4t B, acompanyades pel professor Joan M. Albinyana, presenten el taller:

‘La Còpia d’un foc

Un muntatge basat en el text original: Schwarzes Tier Traurigkeit (Animal Negre Tristesa) de la dramaturga, Anja Hilling.

Sinopsi:

Un grup de sis amics surten al bosc a fer una barbacoa. Mentre parlen, coneixem de les seves vides, de les seves relacions, del que senten uns pels altres. Però el bosc es cala foc, es cremen les seves prioritats, fins i tot pareix que la mateixa obra es veu convertida en cendres. La peça, com els personatges, mai tornarà a ser la mateixa, la seva forma canvia fins al punt de ser radicalment diferent al que era en un principi. Podran recuperar l’equilibri, després de la tragèdia? Amb aquesta peça d’Anja Hilling, les alumnes de 4art B de l’ESADIB han fet un procès d’investigació al damuntde les formes contemporànies, i a través del cant, el moviment, el text i el joc formal i de diferents codis es presenten al món professional tot reflexionant al damunt de l’art, de la tragèdia contemporània, de la nostra relació amb la natura i de les actituds burgeses davant la desgràcia.

Intèrprets: Mariona Hauf, Maria Marín, Maria del Mar Pastor, Laura Ruíz, Marina Truyols, Rafel Sitges, Marina Vaquer i Alba Vinton

Ajudant de direcció: Marina Truyols i Biel Morro.
Disseny d’espai: Creació col·lectiva
Il·luminació: Alberto Cubillo i Joan M. Albinyana
Espai sonor i música:Joan M. Albinyana
Construcció: Alberto Cubillo
Assistents: Maria Bauçà (interpretació), Xavi Frau (dicció i interpretació), Pere Bodí i Mercè Sancho (moviment), Mateu Grau (veu).
Dies i Lloc de representació
  • 3,4,5 i 6 de març 2022
  • Sala Petita – Teatre Principal de Palma
  • Reserva Entrades

 

 

 

 

 

Les alumnes de 4t A, acompanyades pel professor Joan Fullana, presenten el taller:

Hamlet, el tros que en queda’

Una proposta escènica de dramatúrgia col·lectiva a partir de Hamlet, de William Shakespeare; Hamlet Liikemaailmassa, de Aki Kaurismäki; Rosencrantz and Guildenstern are dead, de Tom Stoppard; Die Hamletmaschine, de Heiner Müller; La falsa suicida, d’Angélica Liddell; Le Mythe de Sisyphe, d’Albert Camus; Macbeth, de William Shakespeare; Hamlet, de Thomas Ostermeier.

 

Sinopsi:

És boig Hamlet? O és lúcid? És o no és, Ofèlia? Són morts els enterramorts? Queda lloc pels amics en aquesta tragèdia? Queda tragèdia en aquesta comèdia? Què ens queda?
Intèrprets: Elena Callén, Joan Cassanyes, Macià Fiol, Aránzazu Lepe, Silvia Maldonado, Laia Pomar, Cris Sureda i Laura Vives.
Professor i Direcció: Joan Fullana
Ajudant de direcció: Rebeca Del
Cap tècnic: Alberto Cubillo
Assessorament lingüístic: Xavier Frau
Assessorament de moviment: Mercè Sancho de la Jordana
Agraïments: Vicenç Molotov, Xavier Martínez, i a les nostres mares.
  • 17,18,19 i 20 de febrer 2022
  • Sala Petita – Teatre Principal de Palma
  • Entrades

 

 

 

Les alumnes de 3r B, acompanyades pel professor Mateu Grau, presenten el taller ‘Les nines no haurien de jugar a futbol’.

Sinopsi:

Una nina de dotze anys, un home de cinquanta i una dona de trenta estan ingressats a l’hospital. Han tengut un accident de cotxe. La mare de la nina, les filles de l’home i la parella de la dona, que no es coneixen de res, són a la sala d’espera, preocupats i preguntant-se què hi feien, junts, en un cotxe.

Autora: Marta Buchaca

Repartiment

Mare. Coque Martín

Sara. Marina Caballero

Laura. Núria Martín

Toni. Marc Torres

Direcció: Mateu Grau

Tècnic: Albert Vizcarro

Cap tècnic: Alberto Cubillo

Disseny cartell: Belén Rodulfo

Dies de representació: 9 de febrer a les 18:00 h i 10 de febrer a les 20:00 h.

RESERVA D’ENTRADES

Les alumnes de 3r A acompanyades pel professor Biel Jordà, presenten els dies 3 i 4 de febrer el seu taller de text:

ALLENDE VS. KHRUSXOV (Poema dramàtic per a sis lletres).

L’obra va ser escrita per Toni Lluís Reyes al 2011, com a treball final de l’assignatura de Dramatúrgia. Posteriorment, l’autor decidí continuar treballant el text per presentar-lo als premis Llorenç Moyà, on va rebre una menció com a obra finalista.

 

SINOPSI:

L’11 de setembre de 2021 és una data marcada per fets històrics que canviaran per sempre la idiosincràsia del món sencer. Centenars de persones es trobaven al lloc dels fets en aquell precís moment. Aquesta és la fotografia del camí recorregut per quatre d’aquestes persones anònimes aquell tràgic matí. El seu tarannà quotidià. Les seves petites il·lusions, les seves pors íntimes… Quatre vides entrellaçades. Quatre vides insignificants.

Autor: Toni Lluís Reyes

​​​​​​​Intèrprets: Lucía Cormican, Aina Francia, Andrea López i Joan Lluís Terrassa.

Director: Biel Jordà

Tècnic: Alberto Cubillo

​​​​​​​Dia i hora de representació:

  • Dimecres 3 de febrer a les 18:00 h.
  • Dijous 4 de febrer a les 20:00 h.

Lloc: Auditori ESADIB

RESERVA D’ENTRADES 

#Enlairades ESADIB

#Enlairades és una nova iniciativa que posem en marxa amb la intenció de donar a conèixer la trajectòria de les alumnes graduades a l’ESADIB

Un format que juga, per una banda, amb entrevistes personals que trobareu en aquesta nova secció de la nostra web. Per altre, una agenda mensual que es publicarà cada mes a les nostres xarxes socials, per difondre projectes i espectacles que estiguin a escena, on hi participen actors i actrius que s’han format a la nostra Escola.

 

Avui, encetem aquesta secció amb la Companyia Teatral, Las Primas de Bárbara, ja que el passat mes de desembre de 2021, visitaren l’ESADIB per dur a terme una taula rodona sobre la producció teatral anomenada: ‘Per què George Sand no va passar l’estiu a Mallorca?.

Una activitat que forma part del cicle de formació, ‘Obrint les portes a la creació teatral’, que han dut a terme durant tot l’any 2021.

Las primas de Bárbara és una cía formada per l’actriu i dramaturga, Marina Sales i l’actor Vicente Villó. Una companyia emergent, que no només desenvolupa propostes teatrals sinó que també duen a terme altres iniciatives com ara la revista digital ‘Potser Mola’, ‘Les ajornades’ una secció de converses amb artistes de les Illes que s’han vist afectades pels ajornaments de les programacions teatrals a causa de la pandèmia de la Covid-19.

Ambdós es varen conèixer abans de començar la seva formació l’ESADIB, mentre realitzaven classes d’improvisació a la Sala Trampa Teatre, fins que el 2014 van presentar-se a les proves d’accés i iniciaren  la seva formació a la nostra escola.

 

ESADIB: Recordant els vostres inicis… Què vàreu sentir el primer dia de classe a l’ESADIB?
Marina Salas: Sentia que complia un somni, i alhora em sentia molt implicada i atenta.

Vicente Villó: Estava molt nerviós; tenia molta il·lusió i estava completament fascinat per tot.

 

E: Quina és l’assignatura què més agradava?
MS: Dramatúrgia i estètica van ser les meves dues assignatures preferides.

VV: Estètica a primer i Escenificació II a segon, van marcar un abans i un després en la meva manera d’entendre el teatre. És més diria que,Cecilia Molano, ha estat la persona que més m’ha influït artísticament parlant.

 

E: Durant la formació es presenten diversos treballs, la majoria grupals. Quin és el que més recordeu de manera especial?
MS: Un treball grupal on vaig gaudir molt va ser durant l’ERASMUS+ a Alemanya. Era una mena de dansa teatre, però allò que més va impressionar-me va ser que un famós museu de la ciutat, que tenia espais preciosos, ens va deixar exposar-ho allà. Va ser molt bonic.

VV: Saps que hi ha de treballs grupals a l’Esadib… Obviant el taller de 4t, diria que és el treball grupal més bèstia de tots, crec que em quedaria amb les meves primeres lliures. En general les lliures, les record totes amb molta estima. Tenc la sensació que com més aprens menys arrisques. No crec que ara com ara fos capaç de llençar-me a la piscina de la mateixa manera que ho feia a les lliures. De fet, no he estat capaç de tornar-les a mirar, per si de cas.

 

E: Durant la formació hi ha moments més lleugers, però la formació en Art Dramàtic, també requereix molta concentració, preparació i entrega. Quin diríeu que va ser el moment més dur?

MS: Diria que durant unes presentacions lliures, on ens vam voler arriscar massa i després no estàvem gens satisfetes amb el resultat. La pressió de ser jutjada era molt gran.Tot i que, avui ho veuria diferent. Estàvem provant. Quin és el millor espai per arriscar-se que una escola?

VV: Diria que tot segon de carrera, que en el meu cas es va allargar un total de tres anys. Vaig tenir la meravellosa idea de fer feina de recepcionista als vespres, així que ja et pots imaginar el Kamikaze que va suposar això. Definitivament, no recoman a ningú fer acrobàcia sense dormir.

 

E: Ara, que coneixem una miqueta el vostre pas per l’Escola, parlem sobre la vostra companyia. Com va sorgir la idea de crear ‘Las Primas de Bárbara‘?
Com definiríeu la vostra línia de treball?

Las Primas de Bàrbara: D’alguna manera encara ens estam definint com a companyia. Tenim un fort interès per la dramatúrgia contemporània i els nous llenguatges. Igual que en un procés de creació on les necessitats van canviant i s’han de saber escoltar, com a companyia, procuram ser flexibles i estar pendent del que ens rodeja. Com a mínim ho intentam.

E: Com ha estat el pas de la vida d’Esadiberes a la professional?
LPB: Gens fàcil. Quan acabes la carrera, surts amb molta informació al cap i amb moltes ganes de fer els teus projectes, però et trobes que no tot és tan senzill com demanar una aula. De fet, et trobes amb el gran problema de les arts escèniques: La manca de recursos econòmics i estructurals.

Per tant, sempre hi ha un procés d’adaptació que pot durar molt o molt poc, depèn. El que trobam que és important és estar obert a com venen les coses, i entendre que no sempre seran com t’havies imaginat, al contrari. Això també té la seva part positiva, perquè si una cosa té aquesta feina, són sorpreses.

 

E: Quins son els vostres objectius com a cía?
LPB: El nostre objectiu és arribar a consolidar-nos per poder mantenir una activitat més estable, donant un altaveu als nostres projectes i la nostra part més creativa.

 

E: Per acabar només voldriem demanar-vos un consell per als nostres alumnes.

Marina: Anau a veure molt de teatre! Per mi no té cap sentit fer teatre si no
soc públic de teatre. Com més aprenc és observant altres obres.

Vicente: Estic d’acord amb ella. Com més vegis el que es fa més pots entendre que el que estàs estudiant. També que utilitzin l’espai de l’escola per provar tot el que vulguin, una vegada fora no és tan fàcil. Per últim m’agradaria afegir, que l’escola és un lloc increïble per crear xarxa entre els companys, així que aprofitau-ho.

 

Las Primas de Bàrbara tornaran a escena al mes de febrer amb la seva darrera proposta escènica: ‘Barietés’, un format diferent on l’espectacle canvia segons l’espai i el públic, proposant un gran sopar on la barrera entre realitat i ficció es dilueix ràpidament.

Podeu conèixer més sobre elles i seguir la seva trajectòria a la seva pàgina web: Las Primas de Bàrbara.

El passat diumenge 21 de novembre de 2021, al Teatre Municipal Mar i Terra, es dugué a terme la final del Certamen Art Jove 2021 de Creació Teatral. Enguany els tres grups  finalistes han estat formats per propostes creades per alumnes i graduades de la nostra Escola. Les finalistes han estat acompanyades, pel director i professor de l’ESADIB, Joan M. Albinyana,  que va ser seleccionat per l’organització del certamen per acompanyar les peces finalistes, en la posada en escena.

El jurat ha estat presidit per Josep Ramon Cerdà, director del Teatre Principal de Palma, i format per Rafel Gallego, periodista i dramaturg, Elisenda Farré, tècnica de l’Institut d’Estudis Baleàrics (IEB), Pat Aguiló, actriu, Aina de Cos, actriu, directora i dramaturga, i Xavier Nuñez, actor i professor a l’ESADIB, i com a secretària, Natàlia Rabassa, coordinadora d’Art Jove. A més a més es va tenir  en compte, el vot del públic.

Així la peça de teatre gestual ‘Una mort de vida’ proposta de Laura Bastida, Noelia Caurel i Xen Garcinuño; obtingué el Primer Premi, la qual a banda de rebre la quantitat dinerària corresponent estrenarà la peça al Teatre Principal de Palma, i serà programada a la FiraB! de 2022.

El segon premi, el va rebre la proposta d’Aránzazu Lepe i Alba Vinton, amb la peça ‘Fiblada’, i el tercer premi, va ser per ‘Vòrtex’ creació de Marina Morro, Karen Codina, Daniela Pieri, Luisina López i Maria Nostra.

Les tres companyies premiades obtindran actuacions de les obres senceres en diferents espais escènics de les Illes Balears, en el marc del programa itinerant GirArt Jove fins a esgotar una partida de 3.000 euros.

Les entrades de l’esdeveniment es varen esgotar amb rapidesa, Per això, i a petició de les finalistes, aquest divendres la comunitat educativa de l’ESADIB, tindrà la possibilitat de veure a l’Auditori de l’Escola, cadascuna d’aquestes propostes creatives.

Les peces seran representades en horaris diferents, amb una pausa entremig:

​​​​​​​· ‘Fiblada’: 14:30 h

· ‘Una mort de vida’: 15:30 h

· ‘Vòrtex’: 16:30 h