Professorat
del departament
de Moviment

Adjunta de Direcció

Mercè Sancho de la Jordana

Expressió corporal I i III

És llicenciada en Interpretació, en l’especialitat de gest, per l’Institut del Teatre de Barcelona i en Filologia Hispànica per la Universitat de Barcelona. Obté el Màster de professorat per la UIB. Ha finalitzat els seus estudis d’interpretació a l’escola Rose Bruford de Londres. Va rebre una beca de l’Institut del Teatre per anar a la Prima del Teatro (Itàlia) i treballar amb Nikolaj Karpov a partir de la Biomecànica de Meyerhold.

Ha estudiat dansa contemporània amb professors com Esther Sabaté, Ann Mithelhoven i Maria Antònia Oliver i biomecànica amb Moreno Bernardi.

És membre de la companyia Corcada Teatre i de La Polar. Ha participat a espectacles com Cabaret íntim i Negret de Guinea de Xavi Martínez; O de Joan Fullana; El Malentès d’Andrés Lima, L’espera del Valhalla d’Albert Mèlich i Primavera de bèsties de Miquel Más Fiol. També ha treballat en espectacles de titelles i objectes com Martí i el siurell màgic i ReCor amb Disset Teatre. La seva tasca docent s’ha desenvolupat a Eòlia (Barcelona), a l’Aula Escènica de Palma i a l’ESADIB des de 2013.

Departament de moviment

Joan Carles Bellviure

Expressió corporal I (anàlisi del moviment), Bufó, Clown

Titulat per l’Escola Internacional de Teatre Jacques Lecoq de París (1992-1994). Actor, director i autor teatral, ha participat com a actor en nombrosos espectacles d’Iguana Teatre, de Germans Llonovoy, Comédie de Picardie, Plateforme Théâtre o El Embardée i del Théatre de la Jacquerie de París.

Departament de moviment, Cap de departament de moviment (1r Semestre)

Pere Bodí

Dansa I i II

Ballarí i actor. Graduat per l’Escola Superior d’Art Dramàtic de València (2006) en interpretació textual i en Millennium Performing Arts de Londres (2009) en dansa professional. Ha format part de les companyies de dansa: Ballet de la Generalitat (València), LaMov (Saragossa), Roberto G Alonso (Barcelona), Neo Ballet (Londres), Ballet Theatre UK, Van Huyhn  (Londres). Així com en diverses produccions del Royal Opera House (Londres), Grange Park Opera (Londres), The Nave Group (Londres).

Després de la participació en el Tanz Atelier Wien, (2011 i 2014), comença a treballar amb el coreògraf/ballarí Alex Guerra, amb qui actualment co-dirigeix Hort-Art, una plataforma cultural de dansa i art contemporània, amb un espai de creació i centre de residències artístiques a Faura (València).

Directora Acadèmica. Departament de moviment i

Maite Villar

Expressió corporal IV, tutora de TFE

Doctora en Arts Escèniques, per la Universitat de València, amb la tesi: El procés creador de l’actor corporal: de la gramàtica a la representació. Màster en Gestió de Recursos Culturals i Diploma en Gestió de les Arts Escèniques, Fundació Universitat-Empresa, ADEIT, Universitat de València. Titulada Superior en Art Dramàtic especialitat Interpretació i Diploma en Mim i Pantomima per l’Institut del Teatre de Barcelona.

Ha desenvolupat la seva experiència teatral com a directora, actriu i trapezista en diverses companyies teatrals, destacant el Circ Gran Fele, Premi especial de circ Max 2002 i Premi Calidoscopi de la Unió Europea en 1996. En el 2005 crea el Laboratori de gest, un espai de formació, investigació i creació, basat en l’anàlisi del moviment significatiu de l’actor en representació.

És membre de l’equip d’investigació de l’Espai de Recerca, Investigació i Creació, ERIC, (ESADIB).

Actualment, és un dels fundadors de la productora La Coixa diu que no i directora artística de la companyia de teatre físic Migrants, el seu primer espectacle Frontera, va obtenir el Premi Diputació de Toledo 2017.

Departament de moviment

Miquel De Marchi

Acrobàcia, Esgrima teatral, Expressió corporal II i Mim i pantomima

Titulat Superior en Art Dramàtic, especialitat d’Interpretació, per l’Institut del Teatre de Barcelona (1990) i Diplomat en Mim i Pantomima per l’Institut del teatre i la Universitat Autònoma de Barcelona (1985). Ha desenvolupat la seva tasca com a actor i director, entre d’altres, en els grups teatrals Teatre de Sants, Vol-Ras, Scandinavian Circus, Teatre Curial, Estudi Zero Teatre, Artristras, Iguana Teatre i Òpal Teatre (que va fundar l’any 1982). Com a docent ha treballat a l’Institut del Teatre de Barcelona, a l’INEF de Catalunya, a El Timbal i a La Casona (Barcelona), impartint classes de Tècniques de Moviment, d’acrobàcia, de combat escènic i d’Expressió Corporal. Ha publicat Per raons humanitàries (1995), El Paper (1997) i Breu6 (2008). Va ser director de l’escola durant els cursos 10-11 i 11-12.